Studies Nieuws Update onderzoekshorloge 2
5 november 2021

Bericht aan alle deelnemers

Zoals u misschien wel weet, waren er afgelopen tijd problemen met het onderzoekshorloge. Er is nu een oplossing voor deze problemen doorgevoerd. Hieronder leest u meer.

Oorzaak problemen
Dankzij uw hulp konden we de oorzaak van de problemen achterhalen. We kwamen erachter dat de problemen veroorzaakt werden doordat de zogenaamde sampling rate omhoog was gegaan. De sampling rate was omhoog gegaan om meer gegevens per minuut te verzamelen en zo meer nauwkeurige informatie te verkrijgen. 

Oplossing problemen
De hogere sampling rate zorgde er echter voor dat de batterij snel leeg was en het opladen en synchroniseren langer duurde. Hierdoor was het nodig om het horloge dagelijks op hetzelfde tijdstip op te laden. Dit was voor velen van u vervelend, wat wij volledig begrijpen. Daarom hebben we er in overleg met Verily voor gekozen om de verhoogde sampling rate terug te draaien. Dit is vanochtend (op woensdag 13 oktober) ingegaan. Wanneer u uw horloge op de hub legt om op te laden en te synchroniseren, zal de originele sampling rate weer worden ingesteld. Dit gebeurt door middel van een update. Hierna zijn deze problemen als het goed is opgelost.

Nieuw advies
We hopen dat deze oplossing ervoor zorgt dat het niet meer noodzakelijk is om uw horloge dagelijks op hetzelfde tijdstip op te laden. Het advies blijft (zoals altijd) om uw horloge dagelijks 23 uur te dragen en één uur op te laden, maar het is niet erg als dit een keer niet lukt.

Synchronisatieproblemen
Een kleine groep deelnemers heeft helaas al een paar weken last van problemen met het synchroniseren van het onderzoekshorloge. Ook voor dit probleem is waarschijnlijk een oplossing gevonden. Hierover hebben wij op 29 oktober een mail gestuurd naar alle deelnemers. 

Contact
Als u vragen heeft dan kunt u altijd contact met ons opnemen door ons te bellen of te mailen. 

Heel erg bedankt voor het dragen van het onderzoekshorloge!

Meer nieuws