Studie Nieuws Top 3 vragen helpdesk
30 augustus 2019

De Parkinson Op Maat helpdesk wordt regelmatig gebeld met vragen van deelnemers. Hieronder beantwoorden we de drie meest gestelde vragen.

Op 1: Mijn horloge doet het niet

Veruit de meeste vragen gaan over het onderzoekshorloge. Bijvoorbeeld: het opladen en synchroniseren lukt niet of start niet automatisch, de tijd wordt niet goed weergegeven of de groene lampjes aan de achterkant branden niet.

Antwoord: in de meeste gevallen worden problemen met het onderzoekshorloge verholpen door het horloge te resetten. Dat doet u door tegelijkertijd de bovenste en onderste knop aan de zijkant van het horloge in te drukken en ze 10 seconden ingedrukt te houden, totdat u voelt dat het horloge trilt. Let hierbij goed op dat u het echt 10 seconden probeert en de knoppen goed indrukt. Na het resetten kunt u het horloge terug op de hub leggen. Als er problemen zijn met opladen en synchroniseren kunt u ook de stekker van de hub uit het stopcontact halen en er weer opnieuw in doen. Het kan soms een paar minuten duren voordat het automatisch synchroniseren begint.

Op 2: Ik heb geen e-mail ontvangen

Soms spreken wij telefonisch met u af dat we u informatie zullen mailen, en komt deze e-mail vervolgens niet goed bij u aan. De reden hiervan is meestal dat de e-mail tussen uw ongewenste e-mail (ook wel spam of junk e-mail genoemd) terecht is gekomen.

Antwoord: als onze e-mails in uw ongewenste e-mail terecht komen, kunt u dit probleem verhelpen door de afzender info@parkinsonopmaat.nl en/of onze e-mails te markeren als zijnde niet ongewenst. Als u dit doet, komen de e-mails én nieuwsbrieven van Parkinson Op Maat weer gewoon in uw inbox terecht. 

Klik hier om te lezen hoe u dit voor Outlook doet. Bij andere e-mailprogramma's werkt het soms net iets anders, maar de handeling is wel vergelijkbaar.

Op 3: Ik heb morgen een meetdag, hoe laat moet ik stoppen met het innemen van mijn medicijnen?


Als u voor metingen naar het Radboudumc komt, vragen wij u om de avond voorafgaand aan de meetdag uw parkinsonmedicatie niet meer in te nemen. Sommige deelnemers vragen zich af vanaf hoe laat zij geen medicatie meer in mogen nemen en om welke dag het precies gaat als zij ’s avonds een MRI-scan hebben.

Antwoord: het antwoord op deze vraag is 21:00 uur. Ook als u 's avonds in de MRI-scanner gaat, neemt u die avond na 21:00 uur geen parkinsomedicatie meer in. U mag dus gewoon met parkinsonmedicatie in de scanner. Let op: andere medicijnen mag u wel gewoon innemen, het gaat dus specifiek om uw parkinsonmedicatie. Aan het einde van het eerste gedeelte van de metingen in het Radboudumc (na ongeveer één uur) hervat u 's ochtends uw normale medicatieschema.

Bonusvraag: waar is het Donders Instituut?


Naast deze vragen, merken we dat veel mensen het Donders Instituut waar de MRI-scan plaatsvindt moeilijk te bereiken vinden. Het gaat vaak mis als mensen de route naar het Donders Instituut op Google opzoeken. U komt dan niet bij de juiste straat/het juiste instituut uit.

Antwoord: Als u een afspraak met ons heeft bij het Donders Instituut, kunt u het beste rechtstreeks de straatnaam invoeren als gewenste bestemming. De juiste straatnaam is: Kapittelweg 29 in Nijmegen. 

Als u met de bus naar het Donders Instituut reist, is de meest praktische uitstaphalte 'Nijmegen, HAN’. Deze halte is het beste te bereiken vanaf het Centraal Station van Nijmegen met buslijn 9, 10 of 300. U kunt ook bij het Donders Instituut komen door met de trein naar station Nijmegen Heyendaal te reizen. Dit station ligt op 5 minuten loopafstand van het Donders Instituut.

Contactgegevens helpdesk


Als u een vraag heeft, kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen via info@parkinsonopmaat.nl of 024 - 808 0141 (bereikbaar op werkdagen van 12:00 tot 16:00 uur). Wij helpen u graag!
  • Meer weten over deze onderwerpen? Klik dan via onderstaande buttons door naar meer nieuws.

    Nieuws

Meer nieuws